Lebara kiest voor Sim Only in nieuwe merkstrategie
donderdag 18 april 2019
Telecomaanbieder Lebara verandert van koers om een nieuwe doelgroep te bereiken. De telefoonaanbieder kiest voor een focus op sim only abonnementen en millennials. Het merk laat weten hiermee meer op de behoeften van de klanten en op een snel groeiende doelgroep in te spelen.
Het einde van het prepaid tijdperk
In het vierde kwartaal van 2018 boekte Lebara Group een omzet van 123 miljoen euro, een daling van 8%. De provider heeft vooral problemen ervaren met de Duitse markt, waar de privacy wetgeving rondom prepaid in de laatste jaren flink is aangescherpt. De transitie naar sim only abonnementen moet hier verandering in brengen.
Opkomst van het tweejarig abonnement
Begin dit jaar lanceerde Lebara al het tweejarig sim only abonnement in Nederland. Naar eigen zeggen met groot succes. De dienst wordt in de komende tijd ook uitgerold in andere landen.
Daarnaast vernieuwde het bedrijf zijn netwerk deal met KPN, voor nog betere en betrouwbare dekking.
Benieuwd naar de sim only abonnementen van Lebara? Vergelijk hier alle Lebara abonnementen. Op zoek naar sim only aanbiedingen? Bekijk hier de goedkoopste sim only abonnementen.