Wat gebeurt er als ik over mijn bundel heen ga?

Je kent het vast wel: sommige maanden bel of internet je veel meer dan de bundels in je abonnement eigenlijk toelaten. Het kan dan even schrikken zijn, wanneer het pas halverwege de maand is en jij al je belminuten, sms’jes en MB’s er al doorheen hebt gejaagd. Wat gebeurt er dan?

Duurder en langzamer

Binnen je abonnement zijn de tarieven vaak erg gunstig. Zodra je daar overheen gaat betaal je in de meeste gevallen veel meer. Dit zijn kosten die bovenop je gangbare abonnementskosten komen. Sommige providers verlagen de laadsnelheid van internet. Bekijk de tabel beneden om te zien om welke providers het gaat.

Op=op

Wat ook voorkomt is dat de aanbieder je internet volledig uitzet. ‘Op is op’ zou je kunnen zeggen. Gelukkig kun je wel extra bundels aanschaffen, zodat je je smartphone gewoon kunt blijven gebruiken. Over je bundel heen gaan, is iets anders dan buiten je bundel bellen, sms’en en data gebruiken.
Zit je vaak tegen het limiet van je bundel aan? Bekijk dan het aanbod voor grotere bundels. Met onbeperkt internet bijvoorbeeld, dan zit je altijd goed. Hieronder een kostenoverzicht voor als je je limiet hebt overschreden:

ProviderBel- & smstarief over je bundelDatatarief over je bundel
Youfone€ 0,30 per minuut
€ 0,10 per MB (mogelijkheid om dataplafond in te stellen)
Tele2€ 0,25 per minuut N.v.t. : dataplafond
Simyo€ 0,31 per minuut

€ 0,15 per MB
Ben€ 0,31 per minuut€ 0,10 per MB
T-Mobile€ 0,30 per minuutN.v.t. : dataplafond
KPN€ 0,23 per minuut
€ 0,07 per sms
Snelheid verlaagd naar 64 Kbit/s voor download en 32 Kbit/s upload
HollandsnieuweVerschillend per abonnementVerschillend per abonnement
Robin MobileN.v.t.: alles onbeperktN.v.t.: alles onbeperkt
VodafoneVerschillend per abonnementVerschillend per abonnement

Voor een zo goede mogelijke gebruikerservaring gebruiken wij cookies voor technische, meet- en marketingdoeleinden. Door verder te gaan op onze site gaat u hiermee akkoord.
Leest u voor meer informatie ook onze Privacy verklaring. Sluiten x