Abonnement opzeggen bij overlijden
Wanneer een dierbare komt te overlijden, kun je zijn of haar abonnement kosteloos overzetten of opzeggen. Dit kun je regelen bij de provider waar het abonnement is afgesloten. Om je zoveel mogelijk te ontlasten in deze moeilijke tijd, werkt dit snel en simpel.
Abonnement overzetten na overlijden
Wil je het abonnement overzetten op een andere naam, dan kan dit -afhankelijk van je provider- op vier manieren. Check op de website van jouw provider welke opties er van toepassing zijn:
- Je kunt op de website van jouw provider een digitaal formulier invullen. Zo kun je het abonnement bijvoorbeeld op je eigen naam laten overzetten.
- Je print een formulier van de website van jouw provider en stuurt deze op per post.
- Je stuurt een mail naar het aangegeven e-mailadres met daarin je persoonsgegevens, de gegevens van de overledene en de abonnementsgegevens.
- Laat het abonnement telefonisch overzetten bij de klantenservice. Op de website van jouw provider staat aangegeven of dit mogelijk is.
In verband met de privacywet dien je in alle gevallen een kopie van de overlijdensakte mee te sturen. De providers gaan direct met jouw aanvraag aan de slag. In de meeste gevallen wordt je verzoek binnen 5 werkdagen verwerkt.
Abonnement opzeggen na overlijden
Als je het abonnement helemaal wil opzeggen, kan dit op dezelfde manieren als bij overzetten: via het hiervoor bestemde formulier op de website van je provider en bij sommige providers telefonisch via de klantenservice. Ook hier dien je in elk geval een kopie van de overlijdensakte mee te sturen. Heb je nog tegoed over? Sommige providers, zoals Simyo, storten dit bedrag na de afhandeling terug op de rekening van de abonnementhouder. Robin Mobile verleent geen restitutie.
Prepaid opzeggen na overlijden?
Bij een prepaid aansluiting hoef je geen melding te maken van overlijden. Je zit immers niet vast aan een abonnement. In dit geval kun je zelf beslissen wat je met het toestel en de simkaart doet.